Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kontrola bezpečnostního mechanismu přípojných vozidel
Pantůček, Michal ; Kubín, Martin (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou bezpečnostního mechanismu, který je součástí nákladního automobilového přívěsu. Tento mechanismus zajišťuje bezpečné a pevné spojení kontejneru s přívěsem. Přepravovány jsou primárně odvalovací kontejnery dle německé normy DIN 30 722. V úvodní části práce je zpracován aktuální dopravní stav a nehodovost v České republice. Dále jsou definovány legislativní požadavky na bezpečnostní prvky přívěsové techniky pro silniční dopravu. Následuje rešerše průmyslových řešení zajišťovacích mechanismů. Poté byly provedeny výpočty pro zjištění potřebné velikosti zajišťovací síly. Následně byla analyzována kinematika mechanismu. Po kontrole kinematiky byla provedena pevnostní kontrola vybraných prvků mechanismu. Dále byla provedena optimalizace konstrukce příčníku, na kterou navazovala opět pevnostní kontrola. Pevnostní kontroly byly prováděny jak analytickou metodou, tak metodou konečných prvků. Na závěr byla vypracována výkresová dokumentace. Diplomová práce byla zpracovávána ve spolupráci s firmou SVAN Chrudim s.r.o.
Zajišťovací mechanismus kontejneru
Kubín, Martin ; Ješina, Miroslav (oponent) ; Mynář, Břetislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá řešením zajišťovacího mechanismu kontejneru, který je součástí nákladního automobilového přívěsu. Její naplní je návrh vhodného pneumaticko-mechanického zajišťovacího mechanismu pro bezpečnou přepravu odvalovacích kontejnerů, které jsou vyrobeny dle německé normy DIN 30 722. Jedná se o kontejnery s celkovou hmotností 22 tun. V první části se práce zabývá vyhodnocením možných zatížení kontejneru při běžných provozních podmínkách nákladní soupravy. Dále je v několika vývojových stupních uveden postup návrhu mechanismu od původního řešení až po konečné provedení. Poslední provedení je v této práci řešeno po silové a kinematické stránce. Vybrané díly zajišťovacího mechanismu jsou kontrolovány z pevnostního hlediska. Některé výpočty a analýzy byly prováděny jak konvenční metodou, tak metodou konečných prvků na počítači. Diplomová práce vznikala v úzké spolupráci s firmou SVAN Chrudim s.r.o.
Kontrola bezpečnostního mechanismu přípojných vozidel
Pantůček, Michal ; Kubín, Martin (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou bezpečnostního mechanismu, který je součástí nákladního automobilového přívěsu. Tento mechanismus zajišťuje bezpečné a pevné spojení kontejneru s přívěsem. Přepravovány jsou primárně odvalovací kontejnery dle německé normy DIN 30 722. V úvodní části práce je zpracován aktuální dopravní stav a nehodovost v České republice. Dále jsou definovány legislativní požadavky na bezpečnostní prvky přívěsové techniky pro silniční dopravu. Následuje rešerše průmyslových řešení zajišťovacích mechanismů. Poté byly provedeny výpočty pro zjištění potřebné velikosti zajišťovací síly. Následně byla analyzována kinematika mechanismu. Po kontrole kinematiky byla provedena pevnostní kontrola vybraných prvků mechanismu. Dále byla provedena optimalizace konstrukce příčníku, na kterou navazovala opět pevnostní kontrola. Pevnostní kontroly byly prováděny jak analytickou metodou, tak metodou konečných prvků. Na závěr byla vypracována výkresová dokumentace. Diplomová práce byla zpracovávána ve spolupráci s firmou SVAN Chrudim s.r.o.
Zajišťovací mechanismus kontejneru
Kubín, Martin ; Ješina, Miroslav (oponent) ; Mynář, Břetislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá řešením zajišťovacího mechanismu kontejneru, který je součástí nákladního automobilového přívěsu. Její naplní je návrh vhodného pneumaticko-mechanického zajišťovacího mechanismu pro bezpečnou přepravu odvalovacích kontejnerů, které jsou vyrobeny dle německé normy DIN 30 722. Jedná se o kontejnery s celkovou hmotností 22 tun. V první části se práce zabývá vyhodnocením možných zatížení kontejneru při běžných provozních podmínkách nákladní soupravy. Dále je v několika vývojových stupních uveden postup návrhu mechanismu od původního řešení až po konečné provedení. Poslední provedení je v této práci řešeno po silové a kinematické stránce. Vybrané díly zajišťovacího mechanismu jsou kontrolovány z pevnostního hlediska. Některé výpočty a analýzy byly prováděny jak konvenční metodou, tak metodou konečných prvků na počítači. Diplomová práce vznikala v úzké spolupráci s firmou SVAN Chrudim s.r.o.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.